Monday, June 23, 2008

Abd 'Azim Abd Hamid


Saya rasa tidak ada orang yang lebih mahu menyertai Danau selain daripada 'Azim. Di sekitar bulan Oktober 2007 lagi beliau telah menemui saya untuk menunjukkan kerja-kerja grafik yang beliau telah lakukan. Saya kata saya belum ada lagi keperluan untuk pereka grafik maka dengan itu 'Azim pun menghilangkan diri seketika. Setelah habis peperiksaan beliau datang lagi berjumpa dengan saya. Saya kata kepada beliau yang saya lebih perlukan adalah staf yang boleh membuat rekabentuk 3D. 'Azim kata dia boleh belajar membuat rekabentuk 3D dan meminta daripada saya satu contoh model 3D dan perisian yang perlu digunakan untuk beliau menunjukkan kebolehannya kepada saya. Saya pun berikan kepada beliau lukisan (pelan) sebuah teater kecil dan perisian Google Sketchup. Kira-kira dua minggu kemudian beliau datang untuk menunjukkan kerja-kerja yang telah dihasilkan. Saya agak kagum dengan kebolehan dan kesungguhan yang beliau tunjukkan! Akhirnya 'Azim mula menyertai Danau pada pertengahan bulan Disember 2007.

'Azim telah banyak menyumbang kerja-kerja rekabentuk grafik kepada program ini. Daripada logo program hinggalah ke rekabentuk dan susunatur buku aturcara, grafik untuk antaramuka perisian kuiz, grafik bagi halaman web Program Latihan Rangkaian Bersepadu ICT, halaman web Menguasai Internet dan halaman web Buku Menguasai Internet, dan juga grafik bagi 'Crew T-shirt' dan 'Internet Treasure Hunt'. 'Azim juga turut membantu dalam mengendalikan papan markah bagi Kuiz ICT.

Saya amat menghargai masa yang Azim korbankan, ada kalanya hingga jauh malam untuk memberikan yang terbaik. Azim, terima kasih. Program ini tidak mempunyai identiti tanpa Azim.

3 comments:

StEnZ! said...

Dr.....thanx thanx thanx sgt2 Dr.ade jugak entry pasal saye.ni 1st time saye bukak blog Dr sbb saye mmg jarang pn bace atau update Blog.trima kasih Dr slalu belanje saye mkn,bg tunjuk ajar,kadang2 slalu bg idea ketika saye buntu.

StEnZ! said...

Dr edit ke gambar ni.nice nice

Ahmad Zaharim said...

it is difficult to make an impact in this world if we were to work alone so i'm happy to help whenever i can. yes saya kena edit sikit gambar azim.