Monday, June 2, 2008

Menjadi Blogger

Setelah sekian lama saya mendaftar blog ini maka hari ini tibalah masanya untuk saya mula membuat pengisiannya. Terpaksa mungkin kerana ada beberapa dedikasi penting yang perlu saya buat sebelum masanya yang bermakna untuk melakukannya berakhir.

Pada pertengahan bulan Februari 2008 yang lepas Danau Digital telah diberi kepercayaan oleh Institut Pengurusan Melaka (IMM) untuk menjadi rakan pelaksana bagi menjayakan sebuah program untuk melatih masyarakat desa mengguna komputer dan Internet. Program ini dipanggil Program Latihan Rangkaian Bersepadu ICT Negeri Melaka. Blog yang kami bina sebagai fasilitator di sini.

Melaksanakan program ini dengan jayanya memang sungguh mencabar kerana skop kerja yang harus disempurnakan agak luas dan memerlukan kepakaran yang sangat berlainan. Bagaimanapun, segala cabaran yang ditempuh di sepanjang perlaksanaan program ini telah ditangani dengan baik. Semuanya hasil dari usaha dan dedikasi yang telah ditunjukkan oleh insan-insan yang benar-benar memahami erti tanggungjawab dan sentiasa memberikan yang terbaik. Saya kagum dengan inisiatif dan komitment yang telah diberikan disepanjang kita melaksanakan program ini.

Permulaan blog ini dan beberapa posting yang seterusnya saya tujukan buat anda semua. Penulisannya akan saya buat dalam Bahasa Melayu semoga 'anak-anak murid' anda yang berada di kampung-kampung yang telah kita dapat menghayati sumbangan dan pengorbanan yang anda telah berikan.

No comments: