Tuesday, June 24, 2008

Mohd Rizal Abdullah


Rizal
menyertai Danau pada awal bulan Disember 2007 bagi menjalani latihan industri seperti yang dikehendaki oleh universiti beliau, Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM). Pada mulanya saya telah meminta beliau mempelajari dan mendalami bidang robotik dengan menggunakan Lego Mindstorm. Apabila Program Latihan Rangkaian Bersepadu ICT bermula maka Rizal (bersama Sardi) telah membantu saya merekabentuk dan mengendalikan aktiviti yang melibatkan penggunaan Lego Mindstorm untuk pelajar-pelajar sekolah rendah dan menengah.

Pada awal program Rizal telah banyak membantu Thony membina soalan-soalan Kuiz ICT. Kemudian Rizal telah membantu saya membina kandungan bagi halaman web Menguasai Internet. Banyak juga masa yang telah dilabur untuk membinanya. Walaupun halaman ini masih dalam pembinaan tetapi penulisan-penulisan yang beliau buat adalah sangat baik.

Di akhir perlaksanaan program Rizal (bersama Azmin) telah membantu saya memperinci program 'Internet Treasure Hunt' untuk dilaksanakan di Majlis Penutup. Kerja-kerjanya memang banyak tetapi semuanya telah dapat dilaksanakan dengan sempurna dan baik oleh beliau.

Tugas-tugas yang Rizal (dan Sardi) telah laksanakan untuk saya memang banyak dan berbagai. Menarik kabel rangkaian, membuat kabel elektrik, menyediakan ratusan email untuk peserta-peserta program, mengarang artikel, membina robot, dan sebagainya semuanya telah dilakukan seolah-olah tidak ada apa yang Rizal (dan Sardi) tidak boleh buat. Rizal, terima kasih. Seperti rakan-rakan yang lain Rizal (dan Sardi) tidak pernah menghampakan saya.

No comments: