Monday, June 9, 2008

Siti Hajar Majid


Hajar menyertai Danau pada 2 Julai 2007 untuk membantu saya menyiapkan kerja-kerja merekabentuk dan memperinci Galeri Penjelajahan Angkasa di Planetarium Negara. Sehingga kini beliau masih gigih membuat kerja-kerja penyelidikan kandungan dan merekabentuk bahan pameran interaktif terutama di dalam bidang astronomi.

Pada awal perlaksanaan Program Latihan Rangkaian Bersepadu ICT ini Hajar telah banyak membantu di dalam menyedia dan menyemak soalan-soalan untuk Program Kuiz ICT. Begitulah juga di penghujung program di mana kami terpaksa menyediakan set-set soalan yang baru yang mana semuanya perlu diperiksa.

Saya dapati Hajar adalah seorang yang agak pendiam dan mungkin juga pemalu. Bagaimanapun apabila kami diminta untuk menambah aktiviti-aktiviti yang melibatkan penggunaan komputer untuk pelajar-pelajar sekolah pada siri kelima di Batang Melaka maka saya terpaksa meminta Hajar untuk merekabentuk dan mengendalikan aktiviti tersebut. Saya cadangkan beliau guna Stellarium, sebuah perisian simulasi planetarium kecil. Itulah yang Hajar gunakan dan sehingga kini pengendaliannya semakin baik dan menyerlah.

Hajar telah memberikan yang terbaik bagi program ini di saat-saat saya memerlukannya. Terima kasih Hajar.

No comments: